منوی دسته بندی

فصل سوم – بخواهید تا به شما داده شود – استر هیکس

کتاب بخواهید تا به شما داده شود اثر استر هیکس

شما خالق واقعیت و تجربیات خود هستید

زمانی نه چندان دور، دوستان ما، جری و استر، با این عبارت که شما واقعیت وجودی خود را می آفرینید مواجه شدند. آنها از طریق کتابهای شیث جین رابرتز به این موضوع پی برده بودند از نظر آن در این دیدگاهی هیجان آور و در عین حال پر زحمت بود، زیرا مانند بسیاری از دوستان مادی ما، آنها نیز امیدوار بودند که بتوانند کنترل خلاقانه سرنوشت خود را در دست بگیرند، اما برخی سؤالات ابتدایی آنها را آزار میداد:
آیا حقیقتا، کفایت می کند ما واقعیتی را که می خواهیم خلق کنیم، انتخاب نماییم؟
اگر چنین روشی برای ما مناسب است چگونه باید بدان عمل کنیم؟

شالوده هستی شما بر مبنای آزادی مطلق استوار است.
شما با این آگاهی فطری زاده شده اید که خود، حقیقت وجودی خود را خلق می کنید.در واقع این آگاهی مانند جزیی از وجود شماست که به محض آنکه کسی سعی کند مانع از خلاقیت فردی تان شود، شما بلافاصله در درون خود احساس ناسازگاری می کنید. شما با این آگاهی زاده شده اید که خود خالق حقیقت زندگی تان هستید.گرچه چنین شورو شوقی درون شما به شکلی قدرتمند جریان دارد، اما زمانی که وارد اجتماع می شوید به تدریج شروع به پذیرفتن قواعدی می کنید که سایرین برای محقق شدن زندگی تان به شما دیکته می کنند. با این همه در درون شما همچنان این آگاهی که شما خالق تجربیات و پیشامدهای زندگی تان هستید، حضور دارد. می دانید آزادی مطلق زیربنای اصلی وجود شماست، این که نهایتا بنای تجربیات تان مطلقا و تنها با خود شماست .

شما هرگز از این که کس دیگری به شما بگوید چه کنید خوشحال نمی شوید. شما هرگز از این که کسی مانع انجام خواسته های واقعی تان شود دل خوشی ندارید، اما در طول سالیان، در اثر فشارهای وارده از جانب اطرافیانتان که تصور می کنند روشهای تجربه شده آنها ارزشمندتر و درنهایت بهتر از روش شماست، به تدریج اراده خود را برای هدایت زندگی تان از دست می دهید. غالبا حس می کنید پذیرش نظر آنها برای تان ساده تر از آن است که خود مسیر زندگی تان را تعیین نمایید، اما با پذیرش تلاش هایی که جامعه به کار می برد تا شما را با خود هماهنگ سازد و شما نیز به خاطر دردسر کمتر به آن گردن می نهید، ناخواسته از یکی از اساسی ترین حقوق خود چشم پوشی می کنید. یعنی از آزادی مطلق و کامل خلاقیت فردی تان.

با این همه شما آزادی تان را به سادگی از دست نمی دهید و هرگز نمی توانید به طور کامل از آن صرف نظر کنید، زیرا این از اساسی ترین اصول موجودیت شماست. اضافه بر آن شما با چشم پوشی از این حق انتخاب به قصد همراهی با دیگران یا از سر ناچاری،برخلاف طبیعت تان و در جهت خلاف روح خود گام بر می دارید.

هیچ کس دیگری نمی تواند تجربیات شما را خلق کند

این کتاب درباره اتحاد دوباره شما با آن سرچشمه انرژی نوشته شده است، برای بازگردانیدن شما به سوی آن روشنایی، نیک سرشتی و قدرتی که در حقیقت، خود شما هستید. این کتاب به این منظور نوشته شده تا به شما کمک کند آگاهانه به آن دانشی باز گردید که می گوید شما موجود آزادی هستید، همواره آزاد بوده اید و همواره می توانید آزادانه انتخاب کنید. اگر بخواهید تحقق موجودیت تان را به دیگران بسپارید هیچ گاه رضایت خاطرتان فراهم نخواهد شد. در واقع برای هیچ کس دیگری ممکن نیست که واقعیت وجودی شما را بیافریند .
به محض آن که با نیروهای ازلی و قوانین کائنات – که در واقع شما نیز بخشی از آنهایید همسو شوید، انرژی خلاقانه، فراتر از توصیفات مادی، انتظارتان را می کشد؛ زیرا شما خالق تجربیات و سرنوشت خود هستید. و وقتی آن گونه که می خواهید سرنوشت تان را هدایت می کنید، رضایت خاطر فراوانی را تجربه می نمایید.

وجود مادی و غیرمادی شما
حضور در زمان و مکان و واقعیت مادی روی سیاره زمین، به منزله ایستادن بر فراز سکویی است که می توانید از آن جا روی دیدگاه های خود برای خلاقیت های منحصر به فردتان تمرکز کنید .
شما همان آگاهی غیر مادی هستید که به شکل موقت در این جسم شگفت انگیز قرار گرفته اید تا شور وشوق خلاقیت های منحصر به فرد خود را احساس کنید. آن موجود مادی که شما با آن خود را تعریف می کنید، مملو از تفکرات پیشرو است؛ در حالی که آگاهی در حقیقت سرچشمه وجودی شماست که در درون شما جاری میشود. این لحظه های وصف ناشدنی پرشور و جذبه، زمانی هستند که شما تمام و کمال و از صمیم قلب به سرچشمه وجودی تان فرصت می دهید تا از طریق شما خود را بیان کند .
گاهی اوقات شما به طور کامل اجازه می دهید طبیعت واقعی تان درون وجودتان جریان یابد و گاهی اوقات نه. این کتاب به این منظور نوشته شده تا به شما کمک کند دریابید همواره توانایی این را دارید که اجازه دهید طبیعت واقعی تان درون جسمتان جاری شود. وقتی یاد بگیرید آگاهانه و به طور کامل با خود، که در واقع سرچشمه هستی شماست، ارتباط برقرار کنید، آنچه تجربه خواهید کرد مطلقأ شادی و شادکامی خواهد بود.

با راهنمایی و هدایت آگاهانه افکارتان خواهید توانست به طور مداوم با سرچشمه انرژی خود با خداوند، با شادمانی و با هر آنچه آن را مظهر خوبی تلقی می کنید – ارتباط داشته باشید

سعادت مطلق، اساس و شالوده جهان شماست
سعادت پایه و اساس این دنیاست؛ پایه و شالوده سرچشمه ای که همه چیز از آن جریان می یابد و هر جریانی از آن سرچشمه می گیرد. چیزی است که بر شما جاری است و درونتان جریان دارد. کافی است به آن فرصت بدهید. درست مانند هوایی که تنفس می کنید باید با گشادگی و آرامش آن را درون وجود خود بکشید .
این کتاب درباره این است که آگاهانه اجازه دهید ارتباط شما با سرچشمه سعادت تان برقرار گردد. به یاد داشته باشید واقع کیستید تا بتوانید به خلق واقعیت زندگی تان، آنگونه که پیش از ورود به این جسم مادی و این تجربه باشکوه قصد آن را داشتید، بپردازید. جایی که خیال داشتید آزادی مطلق خود را همراه با روشهای پایان ناپذیر خلاقیت و با شادکامی ابراز دارید .
می توانید بفهمید چه میزان سعادت درون شما جریان دارد؟ می دانید چقدر هماهنگی میان وقایع و رویدادها به خاطر شما برقرار شده است؟ میدانید چقدر مورد تحسین هستید؟ توجه دارید که مخلوقات این سیاره و کل کائنات برای تکمیل تجربیات شما چقدر با یکدیگر همراه و همسازند؟
میدانید چقدر محبوب و گرانمایه اید؟ چقدر مقدس و متبرکید؟ چقدر تحسین شده اید؟ و چه بخش جدایی ناپذیری از فرایند این خلاقیت هستید؟ ما نیز شما را دوست داریم. می خواهیم شما به تدریج موجودیت مقدس خود را بشناسید. می خواهیم دنبال یافتن شواهد و مدارکی برای آن باشید، زیرا ما هر لحظه که شما اراده کنید این شواهد را ببینید، آنها را به شما نشان خواهیم داد. با به صف کردن دوستان، ثروت، تحقق خواسته ها و چیزهای زیبای دیگری برای مشاهده شما. با ردیف کردن وقایع و رویدادها، با فراهم کردن تجربیات همراه با خلاقیت مشترک، وقتی که بدون هدف خاص یا رسیدن به مقصودی به صرف شادکامی و لذت بردن از لحظه ای که در آن هستید با کسی قرار ملاقات می گذارید.
حرکت رو به جلوی شما اجتناب ناپذیر است. باید چنین باشد. شما چاره ای جز حرکت به جلو ندارید. با این همه شما فقط به قصد پیشرفت به این دنیا نیامده اید – شما اینجایید تا دل خوشی بیش از حد را تجربه کنید؛ این علت بودن شماست.

پایان فصل سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =