منوی دسته بندی

تلقین به خود راه نفوذ بر ذهن نیمه هوشیار

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

تلقین به خود مفهومی است که ارتباطی میان ذهن هوشیار و نیمه هوشیار برقرار میسازد. در واقع ارتباطی میان ذهن هوشیار و نیمه هوشیار است. تلقین به خود، خود به خود به ذهن نیمه هوشیار میرسد و آن را تحت تأثیر افکار قرار میدهد.
انسان طوری ساخته شده که میتواند به کمک حواس پنجگانه خود دریافتی ذهن نیمه هوشیار را کنترل کند. البته این هرگز بدین معنا نیست که همیشه این کار را میکند. در واقع اغلب مواقع آن را اعمال نمیکند، به همین دلیل است که می بینیم جمع کثیری از مردم در فقر و فلاکت زندگی میکنند. حتما به خاطر دارید که ذهن نیمه هوشیار را به زمین حاصلخیز تشبیه کردیم که اگر در آن بذرهای نامطلوب بکاریم و از آن مراقبت نکنیم، علفهای هرز در آن به وفور رشد میکنند. تلقین به خود عاملی کنترل کننده است که انسان به کمک آن میتواند داوطلبانه ذهن خود را با افکار ی خلاق تغذیه کند، همانطور که میتواند افکار ی با طبیعت مخرب را در زمین حاصلخیز خود کشت نماید.

پول را در دستهای خود ببینید و آن را احساس کنید
در آخرین مرحله از اقدامات ششگانهای که در فصل مربوط به اشتیاق شرح دادیم گفتیم که همه روزه دو بار به صدای بلند، قصد خود را برای تحصیل پول بخوانید و خود را ببینید که به این پول رسیدهاید. با تبعیت از این دستورالعمل شما میل خود را مستقیما به ذهن نا هوشیارتان با ایمانی راسخ مخابره میکنید. اینگونه در خود عاداتی فکر ی ایجاد میکنید که میتواند میل و اشتیاق را به معادل پولی آن تبدیل کند.

مرحله ای را که در فصل ٢ توضیح دادیم بخوانید. آن را دوباره و چندباره مطالعه کنید.دقت به خرج دهید و قبل از آنکه به ادامه مطالب بپردازید به آن احاطه کافی پیدا کنید آنگاه به دقت تمام چهار دستورالعمل سازمان دادن به نیروی همکاران خود را بخوانید. در این زمینه، در فصلی که در زمینه برنامه ریزی سازمان یافته اختصاص یافته به تفصیل بحث کرده ایم. با مقایسه این دو دستورالعمل، درمییابید که این هر دو کاربرد اصل تلقین به خویشتن را شامل میشود. بنابراین به خاطر داشته باشید وقتی میل خود را از روی نوشته به صدای بلند میخوانید و برآنید که ذهنیتی در مورد پول در خود ایجاد کنید به خاطر داشته باشید که خواندن کلمات تنها بی فایده است، مگر آنکه شما احساس یا هیجان خود را با کلماتتان درهم بیامیزید. ذهن نیمه هوشیار شما تنها نسبت به افکار ی واکنش نشان میدهد که با احساس و هیجان در هم آمیخته باشد. این حقیقت مهم را در همه فصلها تکرار کرده ایم. درک نکردن آن تنها دلیلی است که توضیح می دهد چرا بسیار ی از کسانی که از روش تلقین به خود استفاده میکنند به هدفهای خود نمیرسند. بدانید که کلمات عار ی از احساس بر ذهن نیمه هوشیار تأثیر نمی گذارند. اگر به ذهن نیمه هوشیار خود نفوذ نکنید، اگر نتوانید افکار و احساسات مورد باور خود را به ذهن نیمه هوشیارتان برسانید نتیجه مطلوب نمیگیرید.
اگر در شروع کار نتوانید احساسات خود را کنترل کنید، نومید نشوید. به خاطر داشته باشید که در قبال هیچ نصیب شما همان هیچ است، امکان تقلب در کار نیست. حتی اگر هم بخواهید به آن نمیرسید. برای آنکه بر ذهن نیمه هوشیار خود تأثیر بگذارید باید اصول مطرح شده در کتاب را با جدیت پیگیر ی کنید. نمی توانید توانایی مطلوبی را به بهای ناچیز ی به دست آورید. شما و تنها شما باید تصمیم بگیرید که آیا پاداش آنچه را که برایش تلاش میکنید )ذهنیت کسب پول( به زحمتش میارزد یا نه.
توانایی استفاده از اصل تلقین به خود تا حدود زیاد بستگی به توانایی تمرکز کردن روز یک میل شخصی دارد؛ آنگونه که این میل و اشتیاق به وسواس سوزان در شما تبدیل گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =